^Powrót na górę
  
  
  
Get Adobe Flash player

Licznik odwiedzin

0.png2.png0.png6.png3.png7.png
Dzisiaj116
Wczoraj296
Tydzień116
Miesiąc3604
Suma20637

  • Twoje IP 18.206.48.142

1
Aktualnie online

Koncepcja pracy przedszkola

Koncepcja pracy Przedszkola Nr 1

z Oddziałem Integracyjnym „Promyczek” w Czerwionce- Leszczynach.

 

„Troska o dziecko jest pierwszym i podstawowym sprawdzianem
stosunku człowieka do człowieka”


Autor: Św. Jan Paweł II

 

         Każde dziecko ma prawo do pełnego dostępu do edukacji bez względu na to, jaki prezentuje potencjał rozwojowy. Przedszkole integracyjne daje szansę rozwoju zarówno dzieciom niepełnosprawnym, jak i pełnosprawnym, uczy tolerancji, wzajemnej akceptacji i zrozumienia.

Cele strategiczne przedszkola integracyjnego

  • zapewnienie dzieciom możliwości wszechstronnego rozwoju
     i przygotowanie ich do codziennego życia;
  • kształtowanie tolerancji, wrażliwości, wyrozumiałości i otwartości, zrozumienia dla innych zachowań;
  • wspieranie we wszystkich sferach (psychicznej, fizycznej, emocjonalnej, duchowej, moralnej, zdrowotnej), z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb
    i możliwości każdego dziecka;
  • integracja z grupą, rodziną, środowiskiem lokalnym;
  • dostrzeganie potrzeb drugiego człowieka, w tym szczególnie dziecka
    o specjalnych potrzebach edukacyjnych;
  • uwrażliwianie i modelowanie zachowań dzieci zdrowych jako zdolnych do niesienia pomocy i do traktowania dzieci niepełnosprawnych jako partnerów;
  • stosowanie specyficznych metod pracy z dziećmi niepełnosprawnymi, które umożliwiają stymulację ich rozwoju, aktywności i samodzielności;
  • indywidualizowanie pracy ze wszystkimi dziećmi, w celu wyrównywania szans edukacyjnych.

         Uczestnictwo dziecka niepełnosprawnego w życiu grupy pozwala na bycie sobą wśród innych, rozwijanie wiary we własne siły i zwiększenie samoakceptacji, wykształcenie motywacji i umiejętności pokonywania trudności, przygotowanie do pełnego udziału w życiu społecznym.

Wizja przedszkola

     Jesteśmy po to, aby stworzyć warunki wychowawcze i edukacyjne zapewniające wspomaganie oraz ukierunkowanie rozwoju dzieci pełnosprawnych                     

 i niepełnosprawnych, zgodnie z ich wrodzonym potencjałem i możliwościami rozwojowymi. Chcemy wyrównywać i kompensować braki i opóźnienia w rozwoju dziecka oraz  skutecznie przygotować dzieci do podjęcia nauki na dalszych etapach edukacyjnych.

Misja przedszkola

  • Zapewniamy wszechstronny rozwój dzieci na miarę ich możliwości
    i potrzeb;
  • Uczymy wrażliwości na potrzeby innych;
  • Kształtujemy umiejętność niesienia bezinteresownej pomocy;
  • Wyrównujemy szanse edukacyjne dzieci;
  • Zapewniamy warunki sprzyjające realizacji indywidualnej drogi rozwoju dziecka, z wykorzystaniem jego indywidualnych predyspozycji.

Zasoby przedszkola

  1. Zasoby ludzkie
  • Wykwalifikowana, kompetentna, zaangażowana, stale doskonaląca swoje umiejętności, odpowiedzialna kadra pedagogiczna;
  • Zespół specjalistów: psycholog, logopeda, surdopedagog, fizjoterapeuta, dogoterapeuta, oligofrenopedagodzy, nauczyciel języka angielskiego.
  1. Zasoby materialne
  • Sale zajęć wyposażone w różnorodne pomoce dydaktyczne oraz zabawki umożliwiające wszechstronny rozwój i integrację dzieci;
  • Sprzęt do dyspozycji nauczycieli i dzieci: notebooki, tablica interaktywna, rzutniki;
  • Dwa gabinety specjalistów wyposażone w pomoce i sprzęt specjalistyczny, lustro, komputer;
  • Sprzęt do terapii SI’
  • Tablice interaktywne we wszystkich salach zajęć;
  • Sala gimnastyczna;
  • Suchy basen;
  • Ogród z placem zabaw;
  • Ogródek roślinny.

Zadania przedszkola

  1. Motywowanie dzieci do wysiłku i pracy nad sobą;
  2. Podejmowanie działań w zakresie kształtowania postaw prospołecznych;
  3. Efektywne nauczanie z uwzględnieniem treści zawartych w podstawie programowej wychowania przedszkolnego oraz w programach pracy indywidualnej opracowanych dla dzieci niepełnosprawnych;
  4. Wspomaganie rozwoju dzieci i wyrównywanie szans edukacyjnych:
  5.  Prowadzenie szerokiej gamy zajęć zapewniających wszechstronny rozwój dziecka:
  • nauka języka angielskiego;
  • rozwijające sprawność ruchową;
  • rytmiczno – umuzykalniające;
  • stymulujące rozwój mowy;
  • rozwijające kreatywność ;
  • korzystanie z nowoczesnych technik multimedialnych – praca z tablicą interaktywną.
  • realizacja planu działań wspierających dla dzieci z trudnościami edukacyjnymi;
  • rozwijanie talentów dzieci w oparciu o system działań wspierających (konkursy, przeglądy, olimpiady).
  1. Współpraca z rodziną:
  • spotkania z rodzicami ;
  • specjalistyczne konsultacje z rodzicami;
  • rodzinny festyn integracyjny;
  • zabawa karnawałowa dla rodziców;
  • rodzinne wycieczki;
  • udział w różnego rodzaju akcjach organizowanych przez placówkę (Szlachetna Paczka, Góra Grosza .
  1. Współpraca z instytucjami z Gminy i Miasta Czerwionka – Leszczyny i spoza gminy:
  • Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna;
  • Biblioteka Publiczna;
  • MOK w Czerwionce – Leszczynach;
  • Policja;
  • OSP w Leszczynach;
  • Urząd Gminy i Miasta Czerwionka – Leszczyny;
  • Warsztaty Terapii Zajęciowej;
  • Gminne przedszkola;
  • ZSS nr 9 im. W. Sherborne w Leszczynach;
  • ZS nr 1 w Leszczynach;
  • SP nr 3 w Leszczynach;
  • Gimnazjum nr 2  w Leszczynach;
  • CKE w Czerwionce – Leszczynach;
  • Seniorzy z Zameczka;
  • Koło Gospodyń Czuchów i Przegędza;
  • Orkiestra;
  • Zespół Taneczny „Zygzak”’;
  • Parafia św.  Andrzeja Boboli;
  • Ośrodek Zdrowia;
  • Sklepy: „Intermarche” i „Księgarnia Neuman”;
  • Restauracja „Goja”.
  1. Promowanie placówki w środowisku poprzez:
  • Facebook;
  • Stronę Internetową;
  • Folder;
  • Stronę Internetową Urzędu Gminy i Miasta Czerwionka –Leszczyny;
  • Biuletyn Informacji Publicznej;
  • Gazety Lokalne: IRG, Kurier;

         W ramach zadań określono cele ukierunkowane na poszczególne grupy
osób: dzieci, rodziców oraz nauczycieli.

Dziecko:

  • Poznaje swoje prawa i obowiązki;
  • Jest akceptowane takie, jakie jest;
  • Czuje się bezpiecznie;
  • Ma możliwość indywidualnego rozwoju i osiąga sukces;
  • Uczy się dostrzegać swoje mocne strony;
  • Buduje pozytywny obraz samego siebie;
  • Uczy się dostrzegać potrzeby innych ludzi;
  • Osiąga gotowość szkolną na wymaganym poziomie, gwarantującą rozpoczęcie nauki w szkole z powodzeniem;
  • Ma możliwość wszechstronnego rozwijania umiejętności i talentów.

Rodzice

  • Otrzymują rzetelną i obiektywną informację na temat postępów
     i niepowodzeń dziecka;
  • Uzyskują pomoc specjalistów;
  • Wyrażają swoją opinię i mają wpływ na pracę przedszkola;
  • Czynnie uczestniczą w życiu przedszkola;
  • Są partnerami w tworzeniu klimatu, działalności dydaktycznej
     i zarządzaniu placówką.

Nauczyciele

  • Otaczają dzieci opieką i zapewniają im bezpieczeństwo;
  • Aktywnie realizują zadania przedszkola określone w dokumentach placówki;
  • Tworzą i realizują programy dostosowane do potrzeb grupy i przedszkola;
  • Są partnerami w tworzeniu klimatu, działalności dydaktycznej
    i zarządzaniu placówką;
  • Doskonalą swoją wiedzę i zbierają nowe doświadczenia poprzez uczestnictwo
    w licznych kursach i szkoleniach. Są aktywni i twórczy;
  • Monitorują efektywność własnej pracy;
  • Współpracują z rodzicami i środowiskiem lokalnym. Pozyskują rodziców do efektywnych działań na rzecz przedszkola oraz poszukują sponsorów
    i przyjaciół przedszkola;
  • Dzielą się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami;
  • Podnoszą kwalifikacje zawodowe i zdobywają stopnie awansu zawodowego;
  • Prowadzą obserwacje pedagogiczne, które wykorzystują w pracy dydaktyczno-wychowawczej.

 

Copyright © 2013. Przedszkole Promyczek 1 Rights Reserved.